Jak agencje pośrednictwa pracy przygotowują zatrudnionych do opieki nad osobami starszymi?

Nie da się ukryć, że profesjonalna opieka nad osobami starszymi to praca wymagająca nie tylko odpowiednich kwalifikacji, ale również pewnych predyspozycji jeśli chodzi o charakter. W przypadku pracy podejmowanej za granicą bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie się do każdego zlecenia. Każdy z naszych opiekunów może liczyć na wsparcie w tym względzie. Jakie formy przygotowania oferujemy?

Szlifowanie umiejętności językowych

Opiekunowie, którzy starają się o pracę w Niemczech, muszą znać język niemiecki. To wymóg, który należy konieczne spełniać, by móc znaleźć zatrudnienie. W wielu zleceniach minimum to znajomość języka na poziomie komunikatywnym, choć nie brakuje takich, gdzie oczekiwana jest znajomość na poziomie co najmniej dobrym. Z doświadczenia wiemy, że w Polsce wielu jest wykwalifikowanych i rzetelnych opiekunów oraz opiekunów, którzy nie mieli do tej pory okazji nauczyć się języka.

Szczegóły dotyczące zleceń

W procesie selekcji zleceń bierzemy pod uwagę wszystkie istotne kwestie – nie tylko poziom doświadczenia opiekuna i jego kwalifikacje zawodowe czy językowe, ale również indywidualne preferencje. Wszystko po to, aby upewnić się, że zlecenie nie będzie dla opiekuna wiązać się z nadmiernym obciążeniem i stresem, a z drugiej strony zagwarantować należytą jakość wsparcia seniorom. Ponadto każdy opiekun przed rozpoczęciem pracy otrzymuje od nas bardzo wiele szczegółowych informacji o swoim podopiecznym, między innymi:

Posiadając takie dane opiekun będzie w stanie znacznie sprawniej dostosować się do wymogów w nowej pracy – to szczególnie przydatne osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę w opiece całodobowej i nie wiedzą, czego w praktyce powinny się spodziewać. Ważne jest również, żeby opiekun zawczasu miał świadomość tego, na jakie przyjęcie może liczyć ze strony osoby, którą będzie się opiekował. Wśród seniorów – tak jak w każdej innej grupie wiekowej – mogą znaleźć się osoby dość trudne w obejściu. Brak przygotowania różnego rodzaju przykre niespodzianki może bardzo negatywnie wpłynąć na motywację do pracy oraz efektywność.

Wsparcie agencji podczas pracy

Opiekunowie podejmujący się pracy w Niemczech mogą przez cały czas trwania zlecenia liczyć na wsparcie naszych konsultantów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Gorąco zachęcamy do korzystania z niego – zadaniem koordynatorów jest udzielanie opiekunom pomocy we wszelkich niespodziewanych sytuacjach, między innymi rozwiązywanie ewentualnych sporów między opiekunem a zleceniodawcą.