Jak wygląda rekrutacja na stanowisko opiekunki osób starszych?

Opieka nad osobą starszą opiera się na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Stanowi wyzwanie, szczególnie kiedy jest wykonywana poza krajem i z dala od rodziny, ale jednocześnie daje wiele satysfakcji. Pozwala poczuć się potrzebnym i ważnym. Często doprowadza do wytworzenia się silnej więzi między obiema stronami. Do jej podjęcia zachęcają również atrakcyjne zarobki. Zastanawiasz się, jak wygląda rekrutacja na stanowisko opiekunki bądź opiekuna osób starszych? Poniżej znajdziesz odpowiedź na nurtujące cię pytanie.

Etapy rekrutacji na stanowisko opiekunki osób starszych

Praca ta wymaga posiadania pewnych predyspozycji, w tym wrodzonej empatii, wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, łatwości w nawiązywaniu nowych znajomości. Za istotne uznaje się także wcześniejsze doświadczenie i znajomość języka w sytuacji podjęcia pracy poza granicami Polski. Proces rekrutacji na stanowisko opiekunki lub opiekuna osób starszych składa się z kilku etapów. Przebiegają one w następującej kolejności:

  1. Zgłoszenie swojej kandydatury do firmy zajmującej się pośredniczeniem w pozyskiwaniu ofert pracy na wspomniane stanowisko: aplikowanie na nie może odbyć się telefonicznie, za pośrednictwem maila, bądź przez formularz na stronie internetowej (nasza firma odpowiada na otrzymane zgłoszenie w ciągu doby).
  2. Odbycie rozmowy kwalifikacyjnej, to czas kiedy obie strony poznają się nawzajem. Koordynator z działu rekrutacji uzyskuje informacje o znajomości języka niemieckiego kandydata, o doświadczeniu, dodatkowych umiejętnościach, czy oczekiwaniach finansowych, przygotowując profil kandydata. Jednocześnie rekruter prezentuje firmę, wymagania i zasady zatrudnienia.
  3. Przedstawienie konkretnego zlecenia – kolejnym etapem jest przedstawienie aktualnych i sprawdzonych zleceń dopasowanych do Opiekunki lub Opiekuna.
  4. Wybór zlecenia, po którym następuje przesłanie kandydatury opiekuna do drugiej strony, a po jej akceptacji przystąpienie do dalszych czynności rekrutacyjnych.
  5. Zawarcie umowy może się odbyć zdalnie poza siedzibą firmy. Umowa zostaje przygotowana i wysłana elektronicznie, tak aby pracownik mógł się z nią zapoznać i jednocześnie jest wysłana kurierem w celu jej podpisania i odesłania do firmy (przesyłka jest z góry opłacona).
  6. ZUS, NFZ i EKUZ – zgłoszenie nowego pracownika następuje od razu po podpisaniu i otrzymaniu dokumentów przez firmę. Każdy pracownik, jadąc na zlecenie, jest już ubezpieczony i ma prawo do świadczeń.
  7. Wyjazd do pracy w następuje w ustalonym przez strony terminie (opiekun otrzymuje od firmy bilet i wytyczne dotyczące podróży).
  8. Opieka koordynatora zlecenia, jest prowadzona od chwili prezentacji i ustalania warunków zlecenia, przez wyjazd na nie i cały okres jego trwania.