Koronawirus SARS-CoV-2 – nowe pytania i wątpliwości. Odpowiadamy

Mija kolejny tydzień walki o powstrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 w Europie.

Sytuacja jest bardzo dynamiczna i szybko się zmienia.
To co jest obecnie realizowane i przyjęte procedury postępowania, mogą się zmienić w ciągu kilku godzin. Dotyczy to zarówno działań państwa polskiego i niemieckiego, jak i takich firm jak nasza, czy też przewoźników realizujących przewozy pracowników.

W chwili obecnej nadal pracujemy w oparciu o podpisane umowy i wzajemne zobowiązania. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi Opiekunkami i Opiekunami w Niemczech oraz w Polsce, a także z klientami oraz  naszymi Partnerami w Niemczech.
Naszym priorytetem jest zapewnienie BEZPIECZEŃSTWA naszych Opiekunek i Opiekunów oraz podopiecznych którymi się zajmują.

Naszym pracownikom, którzy w najbliższych dniach mają przewidziane wymiany, przedstawiamy jak wygląda sytuacja. Informujemy m.in. o tym co się dzieje na granicach i jakie ryzyko podejmują, gdy zdecydują się na powrót do Polski:
– czas oczekiwania na odprawę wynosi oficjalnie 7-10 godzin (a z doniesień osób znajdujących się na granicy, jest to nawet 30 godzin);
– konieczność odbycia dwutygodniowej kwarantanny;
– prawdopodobieństwo odbywania kwarantanny poza swoim miejscem zamieszkania w miejscach wskazanych przez polskie służby.
W tej sytuacji każdy podejmuje samodzielną decyzję, czy zostaje na swoim zleceniu, czy wraca do Polski.

Pamiętajmy o tym, że pozostając na zleceniu, Opiekun/Opiekunka spotyka się i pracuje z małą ilością osób, a przy zachowaniu szczególnych środków ostrożności, możliwość zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2  jest dużo mniejsza niż podczas kilkunastogodzinnej podróży do Polski.
Wszyscy nasi pracownicy są ubezpieczeni, mają EKUZ, a w Niemczech mają do swojej dyspozycji jedną z najlepszych i najlepiej zorganizowanych służb zdrowia na świecie.

 

Zebraliśmy kilka najczęściej powtarzających się pytań. Oto one i nasze odpowiedzi:

Pytanie 1.
Czy obecnie prowadzicie rekrutacje i czy można przeprowadzić ją przez telefon?

Jak najbardziej można przeprowadzić rekrutację telefonicznie, a formalności związane z wyjazdem ograniczyć do wymiany korespondencji środkami komunikacji elektronicznej i w oparciu o firmy kurierskie.
Nadal również prowadzimy rekrutację, bo nie ma większych przeszkód z wyjazdem na zlecenie do Niemiec.

Pytanie 2.
Jak wygląda wyjazd i powrót ze zlecenia? Jak jeżdżą przewoźnicy? 

Pracujemy tylko z licencjonowanymi przewoźnikami, którzy dodatkowo sami wprowadzają własne procedury bezpieczeństwa dla swoich pasażerów i kierowców.
Przewoźnicy starają się realizować połączenia w oparciu o możliwości jakie mają oraz w oparciu o zalecenia polskich oraz niemieckich służb sanitarnych.
Ostateczna decyzja dotycząca możliwości i form realizowania ruchu granicznego oraz wewnętrznego w danym państwie, jest podejmowana przez władze i my oraz przewoźnicy się do tego dostosowujemy.

Pytanie 3.
Opieka zdrowotna w Niemczech i czy mogę iść do lekarza w sytuacji pojawienia się  objawów choroby?

Wszyscy nasi pracownicy jadący do pracy są zgłoszeni do ZUS i NFZ, a EKUZ jest ważny od chwili zgłoszenia, a nie od momentu fizycznego wydania karty.
W przypadku pojawienia się objawów chorobowych, tak samo w Polsce jak i w Niemczech odradzamy chodzenie do przychodni lub lekarza. Pierwszym krokiem jest kontakt telefoniczny, tak aby nie narażać siebie i innych na dodatkowy kontakt z wirusem SARS-CoV-2.
Co ważne w Polsce i na terenie Niemiec, w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego priorytetem jest leczenie i zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Wszystkie osoby podejrzane o możliwość zakażenia są objęte opieką, niezależnie od tego czy i jak są ubezpieczone.

Pytanie 4.
Jak kontaktujecie się z opiekunkami i czy macie dodatkowe numery pod którymi możemy uzyskać informacje?

Nie tylko teraz, ale zawsze jesteśmy w kontakcie z naszymi pracownikami.
Teraz dodatkowo poza numerem stacjonarnym oraz numerem alarmowym (507 777 979), wszystkie nasze telefony stacjonarne są przekierowana na telefony komórkowe działu rekrutacji, aby każdy zainteresowany mógł się dodzwonić do swojego koordynatora.
Sami oczywiście, również dzwonimy do naszych Opiekunek i Opiekunów, rozmawiając z nimi o obecnej sytuacji.

Pytanie 5.
Co gdy mój podopieczny umrze? Czy zagwarantujecie mi nowe zlecenie w najbliższych dniach?

Tak, oczywiście możemy przekierować naszego pracownika na inne zlecenie, bez konieczności powrotu do Polski. Ze względu na sytuację na granicach wewnętrznych UE, nie rekomendujemy ich przekraczania.

***

Macie inne pytania lub wątpliwości?
Śmiało możecie z nami o nich porozmawiać.
Jesteśmy do Waszej dyspozycji pod naszym numerem telefonu alarmowego:

(+48) 507 777 979

lub telefonem stacjonarnym do naszego biura w Sopocie: (+48) 58 551 00 52.

Zespół Prestige24h